FANDOM

Nazywani również starożytnymi nihilitami , w świecie "Kronik Drikanu". Przemierzając świat gry można natknąć się na ich ruiny oraz ich niezwykłe pismo obrazkowe. Język wajanderów, choć martwy od ponad dziewięciu wieków jest nadal powszechny wśród nihilitów. Zdarza się nawet, że nienihiliccy badacze potrafią odczytać ich pismo.

Historia

Wajanderowie zostali odkryci przez krasnoludy podczas "Starych wojen " i zasilili ich szeregi podczas kilku ostatnich starć tej epoki. Po zakończeniu wojny utworzyli swoje państwo między dzisiejszym Kemockiem , a Zolhmardem , częściowo w przełęczach gór Zilarard . Państwo to nazywało się "Wajan ". Inwazja "Czerwonej Ręki" zmusiła ich do migracji na zachód, gdzie starli się z honoriońskim państwem "Canieheln ". W wyniku przegranej ruszyli dalej na północ do Tamadornu . Tam również przegrali wojnę i zostali zmuszeni do zasiedlenia lasu między dzisiejszym Kemockiem i Tamadornem. Po zdobyciu północy przez "Czerwoną Rękę" doszło do pierwszego podziału na "Galosków", którzy zostali na północy i "Nihilów ", którzy ruszyli na wojnę przeciw rodzącemu się I Imperium. Po przegranej na polach Drax i rozpadzie hordy, nihilowie zajęli cały Kemock, Tullmor i Canieh. Choć Agarius I Wieczny przyłączył Canieh i Tullmor do Imperium, to połączone siły Tamadornów, Galosków i Nihilów przeszkodziły mu w zajęciu Kemocku.

Podczas całego swojego istnienia kraj Nihilów nosił nazwę "Wajan". Podczas późnego I Imperium został zdobyty przez Radsa I , co oficjalnie kończy istnienie narodu Wajanderów, a rozpoczyna historię nihilitów.

Spuścizna

W całym Kemocku można znaleźć ruiny pokryte niezwykłym obrazkowym pismem wajanderów. Wajanderom przypisuje się rozległą wiedzę i tajemne praktyki. Choć nikt tak naprawdę nie wie co znali i potrafili, to wielu da wszystko, aby wydobyć artefakty starożytnych nihilitów

Ciekawostki

  • Chociaż nihilici zainspirowani są i wzorowani na wczesnych słowianach, to pismo wajanderów przypomina pismo używane przez cywilizacje środkowej Ameryki. Ma to na celu wywarcie wrażenia na grających, że starożytni posiadali niezwykle zaawansowaną cywilizację.
  • W starych wojnach Honorioni i Wajanderowie walczyli we wrogich sobie armiach elfów i krasnoludów. Dodatkowo Honorioni nie chcieli przyjąć starożytnych nihilitów, gdy ci uciekali przed hordą i są winni upadku państwa nihilów w Kemocku.