FANDOM

210 1002

Strażnik dróg.

Strażnicy Dróg, znani również jako "Renegaci starego porządku" to jedna z frakcji w świecie "Zardzewiałego Topora". Starżnicy dróg za czasów króla byli pierwszą linią obrony królestwa kemockiego i pilnowali porządku na traktach i w mniejszych miastach, wioskach i osadach. Podlegali bezpośrednio władzy królewskiej będąc niezależnymi od rycerstwa i mieszczaństwa Kemock. Po śmierci Ryszarda I Ostatniego w 846 roku i rozpoczęciu się bezkrólewia, formacja przestała istnieć, a jej byli członkowie nie mogąc się z tym poodzić rozpoczęli "na własną rękę" zaprowadzać porządek na traktach. Z tego też powodu wielu w królestwie uważa ich bardziej za banitów niż obrońców królestwa. Strażnicy korzystają z lekkiej broni i pancerzy, aby łatwiej poruszać się w lesie. Często używają również łuków z zatrutymi strzałami. Wśród strażników można również było spotkać halfingi walczące przy pomocy włóczni.

Postępowanie w razie spotkania

Nigdy nie wiadomo, czy strażnik, którego spotkasz na drodze to idealista wierzący w ideały królestwa Kemock, czy banita czyhający na twoje bogactwo. Jeśli spotkasz go na trakcie, najlepiej zapłać za ochronę. Lepiej to niż stracić życie w zasadzce. No chyba, że jesteś imeshjaninem , ramazjaninem lub orkiem i to ciebie bardziej się boją.

Odgrywanie strażnika dróg

Strażnicy uważają się za jedynych obrońców królestwa. Za ostatnich sługów króla. Zrobią wszystko, aby przywrócić porządek, nawet jeśli oznaczałoby to wybicie w pień szlachty i mieszczaństwa. Niestety muszą coś jeść. Dlatego proszą podróżników o zapłatę za pilnowanie traktów. Jeśli któryś nie zapłaci, strażnicy dróg wycofają się ostrożnie, nie ryzykując śmierci w walce. Znając okolicę, po prostu wyprzedzą ofiarę i przygotują zasadzkę. Ci co nie płacą nie kochają królestwa. Nie kochają królestwa, są jego wrogami. Wrogów trzeba się pozbyć.

Ciekawostki

  • Strażnicy dróg są jedną z trzech najstarszych frakcji. Dwie inne to Barbarzyńcy i Imeshia .
  • Tylko w szeregach strażników dróg pojawiły się dotąd halfingi.