FANDOM

Prewentorzy

Obszar działania

Navarash (oficjalnie), wschodnie królestwa Drikanu (nieoficjalnie)

Status

Tajna policja/agencja

Przywódca

Kardynał Salius Awatenus Kemio

Siedziba

Kajvadina

Prewentorzy są najlepszym dowodem na to jak bardzo imeshianie potrafią przystosowywać się do nowych warunków. Ta paramilitarna organizacja działająca w Navarash mimo kilku lat istnienia stała się sławna szczególnie we wschodnich królestwach Drikanu.

HistoriaEdit

Prewnetorzy zostali powołani razem z Legionem IX Anfańskim, w dekrecie Arcykapłanki z roku 847. Na czele organizacji staje weteran wojen w Spalonych Ziemiach, Kardynał Salius Awatenus Kemio.

Nowa organizacja objęła jako swoją siedzibę zrujnowane koszary po byłej gwardii królewskiej Navarash, w byłej stolicy - Kajvadinie. Odbudowa koszar zajmuje dwa lata i są one gotowe w 850 roku.

W ciągu następnych kilku lat pojawiają się pogłoski mówiące o zangażowaniu prewentorów w przeróżne potyczki, transakcje, intrygi, zabójstwa a nawet eksploracje ruin we wschodnich królestwach. Oficjalnie prewentorzy działają w Navarash, gdzie przenikają do i usuwają grupy buntowników.

CeleEdit

Oficjalnie zadaniem prewentorów jest walka z buntownikami na terenie prowincji Navarash. Należy ona do największych zdobyczy terytorialnych Imeshii. Pokryta starą puszczą ziemia daje schronienie licznym grupom buntowników i wrogów imeshian. Ci są niezwykle zróżnicowani: od potomków honoriońskich osadników i szlachty, przez barbarzyńskie klany, nihilitów, kończąc na dzikich elfach. Zakon nigdy wcześniej nie spotkał na drodze tak zróżnicowanej społecznie prowincji i z tego powodu potrzebna była dodatkowa organizacja, tóra pomoże w zaprowadzeniu porządku.

Wielu uważa jednak, że prewentorzy mają zupełnie inne zadania, wybiegające poza granice prowincji, a szczególnie państwa zakonnego. Wielu twierdzi, że główną misją prewentorów jest utrzymanie mithrilowego szlaku z Kemocku, do Navarash. Znajdująca się w tamtych stronach sieć enklaw i fortów imeshyjskich jest wciąż narażona na najazdy i ataki. Arcykapłanka wymaga ciągłości dostaw, a ta może być zakłócona przez banitów lub lokalnych lordów. Imeshianie wiedzą, że wzmacnianie garnizonów i przydzielanie eskort karawanom może być niewystarczające i stąd prewentorzy. Ci używają wszelkich dostępnych środków. Przypisywane im są łapówki, zabójstwa, nastawianie jednych przeciw drugim, opłacanie najemników dla poszczególnych frakcji. Plotki mówią, że prewentorzy potrafią ukrywać swoją tożsamość do samego końca, zdradzając ją dopiero gdy ofiara wypełni wszystkie zadania, do których została "użyta". Prewentor ma jej wtedy pokazywać magiczny tatuaż czarnego orła (normalnie niewidoczny) na zewnętrznej stronie dłoni i uśmiechać się szyderczo. Jak wiele jest w tym prawdy, nikt nie jest w stanie powiedzieć, choć prawdopodobnie wielu próbuje zrzucić na nich swoje przewiny.

Prewentorom przypisuje się również umiejętność zmiany oblicza. W większości opowieści słyszanych od navarashyjskich uchodźców, mają czarne płaszcze i towarzyszą im szkolone psy. Twierdzą do tego, że widzieli ich w niewielkich kilkuosobowych grupach używających kusz.

Nikt nie wie dokładnie jak działają prewentorzy, jakimi umiejętnościami i ekwipunkiem dysponują, ilu ich jest. Wiadomo jedynie kto jest ich przywódcą i gdzie znajduje się ich kwatera główna.

SiedzibaEdit

Siedzibą prewentorów są koszary gwardii w Kajvadinie, w których oprócz nich stacjonuje lokalny garnizon. Wielu twierdzi, że prewentorzy gdzieś w mieście mają schronienia. Tam przebierają się za templariuszy i w ten sposób wkraczają niezauważeni do swojej kwatery głównej, aby otrzymać nowe rozkazy.

Kwatera główna prewentorów, choć nawet przez imeshian nazywana "Koszarami gwardii królewskiej", ma przypominać mieszkańcom Navarash o nowym porządku i władzy. Szczególnie w Kajvadinie, gdzie poza świątynią Brezwiasza (obecnie miejska katedra Hetriona ) jest jedyną większą budowlą odbudowaną po wojnie z 846 roku.