FANDOM

Mityczne państwo Undra, które znajduje się gdzieś na dalekim południu. Jego istnienie potwierdzają kupcy z Oryksu.

Manuskrypt IbrajimaEdit

Najwięcej kontrowersji wśród honoriońskiego dworu wywołał manuskrypt kupiony przez Wiecznego Króla od Kalifa Oryksu, w którym kupiec "Irbrajm" (lub raczej Muhammad ibn Rajdhim) opisywał swoją wyprawę do mitycznego Murande. Kupiec opisał dokładnie port handlowy Gorunda wzniesiony na potrzeby handlu z północą. Autor umieścił nawet imiona dziewięciu władców Murande, z których najwcześniejszy miał rządzić w czasach gdy Imeshia podbijała Zition.

Honoriońskie elity negują istnienie Murande nadal uparcie twierdząc, że statki z Oryksu handlują prawdopodobnie z Shing-Tong. Zakarion należy w końcu do Imperium.

Fragmenty manuskryptuEdit

W czternastym roku sprawowania urzędu przez wezyra Rabama ibn Fadala z Korest, ja Muhammad ibn Rajdhim spisałem kontrakt z bratem mym Halimem i jego wspólnikiem Chamim ibn Muhammadem. Za ich zleceniem popłynąć miałem na południe, aby zabezpieczyć interesy mego brata i wspólnika jego w Murande.

Podróż była długa i trwała pół roku. Wielokrotnie przybijaliśmy do brzegów Zakarionu, aby uzupełnić zapasy. W każdym takim miejscu znajdowały się małe wioski, których jedynem zadaniem było handlowanie z okrętami pływającymi na szlaku z Korestu do Murande.

Po pół roku dotarliśmy do Gorundy - wielkiego portu handlowego i docelowego miejsca mojej wyprawy. Miasto niczym półksiężyc przylega do zatoki, nad którą jest wzniesione. Nabrzeża portowe zajmują całą zatokę i można tu spotkać okręty nie tylko z Oryksu, ale i z Handunu i Shing-Tong. Tutaj właśnie okręty z dalekiego zachodu przeładowują swój towar na okręty płynące dalej na wschód. Naprawdę jednak, wszyscy przybywają tutaj po dwa ważne towary: mniej ważną Kość Słoniową i najważniejszy Sól.

ObjaśnieniaEdit

  • Machal ibn Rabam, wezyr Korest urzędował w latach 812 - 819.
  • Tekst został spisany w języku zahrańskim. Tłumaczenia na honorioński dokonali uczeni z uniwersytetu w Sard. Przy nazwiskach oryksańskich pozostawiono przydomek ibn (syn). Przy tytule siostry króla Murande użyto pełnego tłumaczenia.
  • Handun to inna mityczna kraina, daleko na wschodzie.
  • Podwójna kometa została zobserwowana w roku upadku Zitionu (rok 405). Oznacza to, że obecna dynastia rządząca w Murande składa się z dziewięciu władców rządzących po sobie od ponad czterech wieków. Daje to niemal czterdzieści cztery lata panowania na władcę, co honoriońscy uczeni uważają za niemożliwe.