FANDOM

Lnir

Trou w roku 853.

Lnir to prowincja państwa zakonnego Imeshii, granicząca od północy z Navarash, od zachodu Zitionem, od południowego wschodu z królestwem Trou, a od południowego zachodu z Kathen.

Język

W "nowych" imeshyjskich miastach w użyciu jest imeshyjski dialekt honoriońskiego, ale na bagnach wciąż króluje dialekt lnirski.

Ubiór

Lnirczycy noszą niedbałe stroje, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nawet łachmanami. Lubią czepce i czapki, a także kapelusze.

Kultura i Społeczeństwo

Lnir nazywany jest często państwem Palladynów. To tu po raz pierwszy zakon spotkał inną religijną formację militarną – "Zakon Trzech Żywiołów". Po wojnie liczne Katedry i Świątynie Trzech Żywiołów wpadły w ręce Imeshii, a rycerstwo Lniru podzieliło los poprzedników.

Lnir to kraj bagien i moczar na granicy między lasami Navarashu a równinami Kathen i Zitionu. Ludzie go zamieszkujący są dumni i porywczy. Każdą obietnicę starają się wypełnić, choć mogą to robić w sposób dosłowny. Już trzy razy (raz na pokolenie) powstawali przeciwko arcykapłance, mimo że przyjęli wiarę w Hetriona. Mawiają przy tym: "Wiara wiarą, ale tylko mieszkaniec bagien ma prawo rządzić w Lnir".

Głównym miastem jest Fraen, które od czasu zdobycia go przez Imeshię upada w coraz większą ruinę. Imeshianie nigdy nie naprawili, ani nie rozebrali pałacu królewskiego, którego ruiny nadal straszą w panoramie miasta. Mówi się, że jest to pamiątka mająca przypominać lnirczykom ich miejsce w świecie.

Kardynał prowincji zasiada w nowo wzniesionym mieście Hadn - symbolu imeshyjskiej potęgi w regionie. Miasto to zostało wzniesione przez legion i jest "idealnym i wzorcowym" miastem w Imperium.