FANDOM

DSC02411

Kupiec w 846 roku (Mefi na LARP 14.11.2004).

P9280131

Kupiec (z prawej) z ochroniarzem (z lewej).

Kupcy są jedną z najstarszych frakcji w świecie "Kronik Drikanu".

W każdym szanującym się świecie fantasy karawany pełne dóbr przemierzają pełne potworów pustkowia i docierają do enklaw cywilizacji na krańcach świata. Podobnie jest w Kemocku . Organizacją karawan i prowadzeniem sklepów w miastach zajmują się kupcy. Od nich kupujesz potrzebne rzeczy lub je sprzedajesz. Gdy potrzebujesz pieniędzy wynajmą ciebie do ochrony. Kupcy mają ciekawe życie, a z powodu posiadanego bogactwa również wielu wrogów.

Kupcy tworzą stowarzyszenia zwane gildiami lub kompaniami kupieckimi. Zazwyczaj taka organizacja działa w lokalnym regionie, choć niektóre, jak Imeshyjska kompania handlowa lub honorioński związek kupiecki próbują działać poza swoimi państwami i przejmować rynki innych państw.

Kupcy ubierają się na modłę oryksańską i najczęściej walczą przy użyciu krótkich mieczy. Rzadko używają cięższego oręża i zbroi.

Postępowanie w razie spotkania

Traktuj ich jak swoich najlepszych przyjaciół. Gdy podróżują, zaproponuj ochronę lub zabij na miejscu i zabierz złoto (kupiec ci nie odda). Postaraj się jednak traktować go jak przyjaciela. Nigdy nie wiesz kiedy przyda ci się pomoc kupca. Nie daj się wrobić mu w wysłanie po karawanę. Zostaniesz posłany daleko w las. Stracisz sporo czasu, a podczas drogi powrotnej, niemal na sto procent wpadniesz w zasadzkę banitów.

Odgrywanie kupca

Kupiec cały czas ma paranoję. Uważa, że każdy na niego czyha. Poprawka. Każdy czyha na zgromadzone przez niego bogactwo. Nawet inny kupiec. Ale czy na pewno to kupiec? Kupiec zawsze się stara wszystko sprowadzić do kontraktu i zapłaty. O wiele pewniej czuje się, gdy wie że ludzie, z którymi ma kontakt mają na chleb dlatego, że on im płaci. W ich interesie jest więc utrzymać kupca przy życiu. No i jeśli ktoś ich przekupi, zawsze można zaproponować wyższą stawkę. Nikt w końcu nie negocjuje tak jak kupiec bojący się o życie.

Ciekawostki

  • Liczebność kupców na LARPie nigdy nie przekroczyła jednej osoby.
  • Kupcy na pierwszych LARPach bogacili się kosztem reszty graczy, sprzedając towary, ale sami nie mając rzeczywistych wydatków. Dlatego fabuły kilku późniejszych LARPów opierały się na prostym założeniu: dorwać kupca!