FANDOM

127

Imeshia (z lewej) ściera się z Ramazją (po prawej) podczas LARP "Spalone Ziemie" w 2005 roku (847 rok po upadku I Imperium).

Kroniki Drikanu to "flagowy" i autorski cykl LARP/ gier terenowych organizowanych przez klub fantastyki "Zardzewiały Topór" od 2003 roku. Kroniki Drikanu dzieją się w świecie fantasy częściowo przypominającym średniowieczną Europę w konwencji high/dark fantasy.

SettingEdit

Kemock

Kemock - rozbicie dzielnicowe. Rok 853.

Akcja gry toczy się najczęściej w małym królestwie, Kemocku na krańcach tytułowego kontynentu. Państwo to jest ważne ze względu na obecność złóż mithrilu.

Królestwo KemockEdit

W momencie rozpoczęcia się cyklu Kemock był monarchią rządzoną przez Ryszarda I. Porządku na drogach pilnowali Strażnicy Dróg, a szperacze mithrilu przeczesywali lasy w poszukiwaniu mithrilu. Podczas pierwszego LARPa pojawiły się frakcje imeshian i barbarzyńców.

Wiek wojenEdit

Na wiosnę 846 roku (2004), Imeshianie ruszyli na podbój Navarash i Canieh, aby dotrzeć do Kemock'u. Navarash upadł, a Canieh ledwo odparło inwazję.

Tymczasem na LARP została przedstawione nowe frakcje: Nihilici, Warzelnicy i Zabójcy.

Pierwsza tygodniówkaEdit

Na pierwszej tygodniówce (lato 2004), Kemock utracił swojego króla, a resztki wiosennej ofensywy imeshian podeszły pod stolicę królestwa - Ksirtam, aby siłą zostać odepchnięte.

Inwazja orkówEdit

Wraz z odparciem Imeshii, inny wróg dał o sobie znać. Orki, prowadzone przez enigmatyczne "Czerwone Postaci" ruszyły na podbój królestwa pokonując góry Zilarard.

Na jesieni 2004, oprócz frakcji orków, pojawili się: Najemnicy "Czerwone Kruki", Palladyni, Łowcy z Anfanu, Dzikie Elfy i Skrytobójcy Mal'Ganish'a .

Kolejne lataEdit

W przygotowaniu

Zmiana nazwy "Zardzewiały Topór" na "Kroniki Drikanu"Edit

Do jesieni 2011, świat KD nazywany był po prostu światem "Zardzewiałego Topora". Wraz ze zmianami i przyjęciem pod skrzydła organizacyjne innych LARPów i gier, konieczne stało się jednak wydzielenie oddzielnej "marki".

Nazwę wymyślił Mat, zapożyczając nazwę "Drikan", którą Mały wymyślił, aby nazwać główny kontynent świata gry.