FANDOM

288887 228639610514704 107398562638810 720701 3571915 o

Samurajowie w akcji. Od lewej: Asahina Sekawa, Kuni Daigo.

Jadeitowe Wyspy to archipelag znajdujący się na zachód od Shing-Tong. Nie wiadomo o nich nic oprócz tego, że rządzi tam kasta rycerska nazywająca siebie "samurajami".

Język

Mowa używana w Jadeitowych Wyspach jest zupełnie inna niż w Shing - Tong. Miejscowi co prawda zapożyczyli pismo używane w Cesarstwie, ale zmuszeni są do używania rodzimych sylabariuszy, aby móc wyrazić pełnie swoich myśli w obcych znakach.

Ubiór

Mieszkańcy Jadeitowych Wysp noszą stroje nazywane "Kimono".

Samuraje noszą lekkie zbroje, które tworzą powiązane ze sobą lekkie płytki. Jedyna zbroja samurajska w Drikanie, została przywieziona jako podarunek od cesarza Shing-Tong dla króla Lytionu w 401 roku.

Kultura i Społeczeństwo

Dwie wyprawy: imeshyjska i honoriońska ruszyły w stronę Jadeitowych Wysp w ciągu ostatnich pięciu lat. Żadna z nich dotąd nie powróciła, a jedyne informacje o Jadeitowych Wyspach pochodzą z Shing - Tong. Nieoficjalnie, nawet urzędnicy niebiańskiej biurokracji nie wiedzą co się dzieje w tamtym regionie od dwóch stuleci.

Ciekawostki

  • Jadeitowe wyspy to odpowiednik Japonii z naszego świata. Mimo to otrzymały one od małego przydomek "Jadeitowe" z powodu chęci wkurzania znawców tematu. Ci wiedzą, że ten przydomek powinien się należeć Shing-Tong, odpowiednikowi Chin w świecie Zardzewiałego Topora.
  • "Legenda Zardzewiałych Kręgów" - seria opowiadań z gatunku "komediowej fantasy" dzieje się na Jadeitowych Wyspach.