FANDOM

Irasiherb

Herb Irasi

Irasi to najstarszy dom honorioński pochodzący od Anena, brata Agariusa I Wiecznego. Irasi zostali stworzeni jako armia włóczników walcząca jako ściana falangi. Choć świat zmienił się bardzo w ciągu ostatnich dwóch tysięcy lat, to członkowie Irasi nadal korzystają z taktyk i strategii opracowanych przez swojego twórcę, szczycąc się przy tym samozwańczym tytułem "najwierniejszych sług" Honorionu.

OrganizacjaEdit

Irasi przewodzi "Książę Imperialny" - tytuł dzierżony od dwóch tysięcy lat, przez najstarszego żyjącego członka domu. Przewodzi on grupie dziesięciu lordów odpowiedzialnych za poszczególne posiadłości i armie walczące pod sztandarem rodu. Najniżej w hierarchi są kapitanowie - najmłodsi członkowie domu, którzy przechodzą przez akademię rycerską w Wutrii.

Wpływy i PolitykaEdit

Choć Irasi są najbliżej spokrewnieni z rządzącą dynastią Wallidny, to nigdy nie przejawiali większych ambicji ponad rządzenie Akseninem. Jedynem wyjątkiem są zatargi z Guardi, który postrzegany jest jako uzurpator uwagi, którą Wieczny Król powinien zwracać na Irasi. Dom łuczników postrzegany jest jako zagrożenie, które zmusza Irasi do powiększania swoich wpływów poza rodzimy Aksenin.

Irasi związany jest sojuszem z domem Ardont i Shalshend . Posiada również wiele powiązań z rządzącymi kalifatem Oryksu Quadam, co z kolei sprawia, że ich kontakty z Kozza al-Nathish należą do wrogich.

Taktyka i UzbrojenieEdit

Irasi walczą za pomocą włóczni, taktyką i dyscypliną nie ustępując imeshianom. Irasi walczą w grupie jak jedna duża ściana, co powoduje trudności w manewrowaniu i marszu na polu bitewnym. Idący za włócznikami magowie rzucają czary chroniące częściowo przed strzałami i pociskami (nie są w stanie powstrzymać wszystkich, ale i tak zwiększają znacznie szanse przeżycia żołnierzy).

Irasi rzadko korzystają z innych formacji w walce, posiłkując się pomocą innych domów. Jedynym wyjątkiem jest rozbudowana w warianty broń oblężnicza, towarzysząca im podczas oblężeń.