FANDOM

Imeshia prowincja

Prowincja Imeshia w 853 roku. Zaznaczone ważniejsze wyspy.

Prowincja Imeshii zajmująca zachodnią część półwyspu to teren pagórkowaty z postrzępioną linią brzegową. Ziemie niemal fanatycznie oddane Zakonowi gdzie każdy rozkaz Arcykapłanki jest wypełniany do ostatniego słowa. Imeshia graniczy od wschodu z prowincjami Sindhirionu, Paridii i Lytionu.

Klird - stolica Państwa Zakonnego

Stolicę stanowi Klird, którego historia sięga wcześniej niż osadnictwo Honoriońskie (wielu twierdzi, że zbudowały to miasto elfy jako punkt przerzutowy na Elfie Wyspy). Klird jest miastem fanatycznych mieszkańców, wielkich katedr i rygorystycznych praw co odstrasza większość kupców i sprawia, że jest dość średnim miastem jak na rangę jaką sprawuje. To tutaj znajduje się Pałac Arcykapłanki, którego strzeże ponoć Glothan – Niebieski Smok, jedyny nieczłowiek, który jest przyjacielem Hetriona.

Ytern - handlowe serce Imperium Hetriona

Największym miastem prowincji jest paradoksalnie Ytern znajdujące się w samym centrum handlu morskiego imperium. Miasto zostało założone przez lytiońskich osadników jako najdalsza kolonia tego ludu na północy. Kierowane przez kupców, posiada sporą autonomię i nigdy nie wyrzekło się niezależności, wystawiając własną milicję. W momentach słabości Imeshii, miasto pierwsze wszczynało bunt. Nie przeszkadza to jednak mieszkańcom wierzyć w mniej radykalną formę Hetrionizmu. Ytern prowadzi handel na szlakach morskich północy i walczy z miastami Lytionu o kontrolę szlaków do Shing–Tongu.

Język

Choć oficjalnie językiem urzędowym jest "Lex Imeshium", to lud rozmawia tutaj w lokalnym, imeshyjskim dialekcie honoriońskiego. Wiele słów w nim występujących lub nawet całe zdania, są zapożyczone z "Imeshium".

W Ytern używa się własnego miejskiego dialektu języka sitrańskiego, zwanego poprostu "dialektem Ytern", z powodu silnych zapożyczeń z "Imeshium".

Ubiór

O ile Klird to w większości miasto świątynne, gdzie niemal wszyscy mieszkańcy należą do, któregoś z odłamów imeshyjskiego Zakonu, o tyle Ytern to kupiecki tygiel, pełen mieszczańskiego przepychu i blichtru. Yterńczycy szczególnie upodobali sobie berety w najróżniejszych kolorach i barwach.

Chłopi pracujący w latyfundiach ubierają lekkie tuniki i płaszcze z kapturami. Pod nimi chowają miecze tak potrzebne do pilnowania pracujących na roli nieludzi.

Kultura i Społeczeństwo

Klird jest nagrodą dla najwierniejszych mieszkańców. Miasto pełne jest templariuszy, mnichów, agentów i członków stronnictw rządzących Imeshią. Niekończące się narady wojenne i targi między stronnictwami, potrafiły wyczerpać już wielu bohaterów wojen, którzy chcieli zająć się polityką i losem Państwa Zakonnego. Tylko kardynałowie i najbliższa świata ma dostęp do Arcykapłanki, której są oczami i uszami w świecie zewnętrznym.

Ytern to tygiel, który nigdy nie zasypia. Jest to największy port Imeshii na północy, a z powodu położenia, bezpieczna przystań, której nie zaatakują barbarzyńcy lub elfy. Ytern szczyci się swoją niezależnością, którą mieszczanie demonstrują na każdym kroku. Mieszczanie podlegają prawnie pod trybunały miejskie odrębne od katedr hetriońskich, a straż miejska nie podlega władzy trybunów. Wiele katedr wewnątrz miasta głosi niemal heretyckie prawdy, a rynek miejski pełen jest magicznych przedmiotów. Jest wiele teorii, które mówią dlaczego Zakon się na to zgadza, pomimo ciągłych powstań. Jedna mówi, że miasto uzyskało przywileje od samego Hetriona. Inna, że Zakon celowo osłabia lytiońskich kupców, dając swobodę Ytern. Jest też teoria mówiąca, że Arcykapłanka woli mieć cały czarny rynek w jednym miejscu, najbliżej siebie jak to tylko możliwe.

Kardynał zarządzający prowincją urzęduje w Dimmie. To miasto garnizonowe, gdzie służą inkwizytorzy z najbardziej oddanych zakonowi rodzin apostolskich (potomków pierwszych i najwierniejszych poddanych Hetriona) i wypływowych rodzin paladyńskich.

W Imeshii zwykłe osady i wsie są rzadkością. Prowincja podzielona jest na potężne latyfundia, należące do rodzin paladyńskich i apostolskich, na których imeshyjscy chłopi pilnują sprowadzonych z Sindhirionu elfów. Ci są siłą roboczą produkującą zboże, które później trafia do Ytern i legionów walczących na świętych wojnach w imię Hetriona.