FANDOM

Guardiherb

Herb Guardi

Guardi to jeden z honoriońskich domów szlachetnych. Należy on do najmłodszych wysokich rodów, istniejąc od dwóch wieków. Został stworzony przez Radsa II Walecznego podczas jego słynnej reformy wojskowej. Rads planował stworzenie armii, która miała udać się na północ. Nie mając funduszy, wydał swoje dwie siostry za władców dwóch domów: Menad i Kemma. Obydwa domy zostały połączone w nowy ród. Guardi chrzest bojowy przeszli podczas pierwszej wyprawy wojennej, zatrzymując imeshian w Kathen, gdzie do dzisiaj skutecznie przy pomocy innych domów trzymają straż.

OrganizacjaEdit

Jako jedyny dom, Guardi posiada dwuwładzę. Wspólnie rządzi nim dwóch lordów-generałów. Jeden jest namiestnikiem Kathen Południowego, drugi naczelnym dowódcą. Jest to pozostałość z czasów utrzymywania równowagi między rodami Menad i Kemma, choć po dwóch wiekach różnice się zatarły i jest to jedynie tradycją.

Kapitanowie i Pułkownicy dowodzą w polu armią Guardi.

Wpływy i PolitykaEdit

Guardi posiadają największe wpływy w II Imperium. Namiestnik z rodu Guardii rządzi w Kathen Południowym, a dom ma wpływ na wybory namiestników w Zakarionie i Pomorzu Spokoju. Guardii posiadają wiele posiadłości w Aladionie i Akseninie oraz własne statki handlowe i wojenne pływające po morzu Spokoju.

Guardi jest w ciągłym zatargu z Irasi, który wciąż kwestionuje sens istnienia domu. Oba domy starają się być zawsze po przeciwnych stronach barykady, przez co utarło się powiedzenie: Nienawieść jak między Guardi, a Irasi.

Guardi lubi prowadzić intensywną politykę dynastyczną, wiążąc ze sobą sojuszem pomniejsze domy, z których część wchłania. Obecnie głęboki sojusz wiąże ten dom z Nand, któremu pomaga w szkoleniu armii.

Taktyka i UzbrojenieEdit

Guardi noszą hełmy ozdobione w "smocze uszy". Błękitne tuniki zakrywają kolczugi lub zbroje płytowe. Ulubioną bronią jest długi łuk, za pomocą którego Guardi sieją spustoszenie w szeregach wroga. Spotykane są również oddziały włóczników i niezwykle rzadko piechoty z tarczami (przy oblężeniach).

Guardi oprócz łuczników, mogą wystawić również harcowników, którzy robią niemal wszystko by odebrać imeshianom jedyną przewagę nad żołnierzami z południa - ich szyk. Szczególnie mało doświadczone oddziały są podatne na ich działania, choć weterani traktują ich niemal jako powietrze, zostawiając ich dla hybri.

Guardi w walce wspierają zaciężni magowie i najemnicy. Ci drudzy pochodzą najczęściej z Zakarionu. Nic tak nie przeraża przybyłych z północy templariuszy jak czarniejsi niż noc wojownicy.