FANDOM

Elfie wyspy to archipelag na północ od morza barbarzyńców. Jest to prawdopodobnie ostatni bastion elfów. Powiadają, że jest to miejsce gdzie żaden człowiek nie postawił nigdy stopy. Praktycznie nic nie wiadomo o tych wyspach oprócz tego, że nikt poza elfami nie ma tam wstępu (a przynajmniej tak wszyscy sądzą). Wszystkie informacje pochodzą od krasnoludów jeszcze z czasów Starych Wojen. Powiadają one, że jest to kraina mocy, która została uformowana za pomocą straszliwej siły pierwotnej magii, kiedy świat był jeszcze młody. Są tam drzewa tak ogromne, że nie można ich objąć wzrokiem. Żyją fantastyczne zwierzęta jak jednorożce czy smoki. Trwa wieczna wiosna. Niestety nie da się potwierdzić tych informacji, gdyż żaden statek wysłany w kierunku tych wysp nigdy niepowrócił.

Imeshyjskie próby dotarcia do wysp

Imeshianie kilka razy wysłali w stronę wysp flotyllę okrętów z zamiarem ich podbicia. Nieliczne wracające okręty przynosiły świadectwa srebrnych okrętów pływających pod wiatr i przcinających z gracją fale podczas największych sztormów. Imeshianie, twierdzą, że nawet jeśli duża flota statków byłaby w stanie dotrzeć do wysp, musiałaby najpierw przedrzeć się przez "morską ścianę" ich obrońców.

Język

Prawdopodobnie używany jest tu nadal język staroelfi, choć są to jedynie rozważania Atainów.

Ubiór

Znane podania mówią o pięknych szatach i materiałach, pochodzących jakby nie z tego świata. Mają emanować niezwykłą aurą jasnego światła i ciepła, chroniąc przed zimnem północy.

Imeshianie twierdzą, że elfi żołnierze noszą zbroje płytowe ze srebra lub metalu o podobnym wyglądzie.

Kultura i Społeczeństwo

Nikt nie wie jak rządzony jest elfi lud, na jakie się dzieli grupy, jakie jest prawo, jak nazywają się miasta. Manuskrypty przywiezione do Sard - stolicy Honorionu, przez księcia Kathena, niemal 2 tysiące lat temu mogą być odczytane jedynie przez elfy. Honoriońscy Ataini twierdzą, że nie są w stanie odczytać zapisanych w staroelfim tekstów, choć wielu podejrzewa, że mogą część informacji zachowywać dla siebie, aby chronić swoich braci za morzem.