FANDOM

Godlohonorionu

Godło II Imperium Honorionu.

Domy honoriońskie lub wysokie rody to kilkadziesiąt najważniejszych rodzin, które mają prawo do utrzymywania własnych armii oraz przysyłania posłów na dwór imperialny w Sard. To zaś daje im realny wpływ na politykę w Imperium.

Znaczenie militarne i polityczne domówEdit

Mimo, że o wiele mniejsze od swojego poprzednika II Imperium ma nadal olbrzymie, zróżnicowane i gęsto zaludnione terytorium. Domy szlachetnie urodzonych obywateli okazały się najefektywniejszą jak dotąd metodą utrzymania wielu narodów w jednym państwie.

Każdy dom wystawia własną armię wraz z zapleczem logistycznym, jednostkami pomocniczymi. Poszczególne domy działają w różnych regionach Imperium, a ich wpływy zmieniają się z pokolenia na pokolenie - każdy wieczny król ma własnych faworytów wśród domów (Findre II Taktyk faworyzuje mały dom Orinem).

Każdy z domów posiada także charakterystyczny dla siebie sposób prowadzenia wojny i faworyzuje dany rodzaj sił wojskowych. Dla Guardi trzon sił stanowią łucznicy, podczas gdy Shalshend walczy jedynie na morzu.

Lista domówEdit

Oto lista znanych honoriońskich domów:

GuardiEdit

Guardi to "Dom Łuczników", posiadający największą armię spośród domów.

IrasiEdit

Irasi to najstarszy z domów, nazywany "Domeną Włóczni". Jego założycielem był brat Agariusa I.

ArdontEdit

Ardont to rodzina byłych władców Zitionu, starająca się odzyskać "swoje" włości na północy Drikanu.

ShalshendEdit

Shalshend to "Dom Żeglarzy", silnie powiązany z Lytiońskimi kupcami.

Kozza al-NathishEdit

Kozza al-Nathish to odłam wyznawców wiary w proroka, wyznający lokalną odmianę tej wiary.

OrinemEdit

Orinem to dom aladioński mający silny wpływ na obecnego władcę Honorionu.

PalqinEdit

Palqin to "Dom Złodziei Oblicza", nazywany również gildią szpiegów. Palqin utrzymują niezależną siatkę własnych szpiegów i informatorów i zajmują się "przepływem informacji" w honoriońskich pałacach.

GedheshEdit

Gedhesh to "Dom Opiekunów świętego ognia miast Dragai", zwany również domem kapłanów z racji rekrutacji członków (z kasty kapłańskiej, a nie ze szlachty).

NandEdit

Nand to "młoda rodzina" z Pomorza Spokojnego, która w ciągu kilku lat zdołała powołać pod broń sporą armię w Spalonych Ziemiach.

Herby domówEdit

Zobacz takżeEdit

Zobacz także Kategoria domów honoriońskich