FANDOM

Ardontherb

Herb Ardont

Ardont to dom honorioński, który wywodzi się od byłych władców Zitionu. Niemal cztery i pół wieku temu, ostatni król tego północnego państwa zginął broniąc go przed inwazją Imeshii. Jego rodzina zbiegła na południe, gdzie korzystając ze swoich powiązań dynastycznych z wiecznymi królami Honorionu, odbudowali swoją potęgę. Dziś Ardont słynie z karnej i zdyscyplinowanej piechoty, wciąż kultywującej tradycje wspaniałych północnych strategów.

OrganizacjaEdit

Domem przewodzi "Nordjarl" (z języka tamadorńskiego "władca północy" lub "północny lord"). Jest to tytuł pochodzący z czasów "Wojen Sukcesyjnych", gdy Ardo Wspaniały, koronował się na króla północy. Tytuł ten, oprócz tradycyjnego "Króla Zitionu", był używany od tamtego czasu przez jego potomków. Gdy Imeshia zajęła Zition, Seleg brat Gartha (ostatniego króla, który zginął na wojnie) postanowił, że nowo utworzony dom Ardont będzie rządzony przez "Nordjarla", aby zachować symboliczne prawo domu do swoich "ojczystych" ziem na północy.

Nordjarlowi doradza pięcioosobowa rada baronów - z pięciu szlachetnych rodzin, które udały się wraz z Ardonteuszami na wygnanie. Choć dziś rodziny te są silnie związane więzami krwi z domem Ardont, nadal zdarza im się prowadzić własną politykę, choć ona kończy się na kwestiach wewnętrznych. Na zewnątrz dom zawsze działa razem.

Armią Ardontu dowodzą lordowie dowódcy, których władza sięga na kohortę piechoty. Pod nimi są sierżanci - weterani wojen, najstarsi podoficerowie.

Wpływy i PolitykaEdit

Ardont posiada wiele posiadłości rozrzuconych po całym II Imperium Honorionu. Od czasu do czasu, któryś z członków domu uzyskuje nawet tytuł namiestnika, przy czym nie jest to "Nordjarl" lub któryś z baronów. Dom dba, aby żaden z jego członków nie otrzymał zbyt dużej władzy.

Ardont znajduje się w dobrych stosunkach z domem Irasi, któremu często pomaga w kampaniach wojennych dostarczając kontyngenty własnych żołnierzy.

Dom znajduje się również w bliskich stosunkach z honoriońskim odłamem hetrionizmu - "Błękitnymi Strategami".

Córka obecnego nordjarla, Rehma Ardont jest żoną Findre II Taktyka, obecnego wiecznego króla. Uchodzi za najpiękniejszą szlachetnie urodzoną damę w Sard.

Taktyka i UzbrojenieEdit

Ardont to mistrzowie dyscypliny. Żołnierze domu przechodzą długie i żmudne szkolenie. Wynikiem jest kohorta ciężkiej piechoty, zwana kohortą tarczową lub zitiońską, która w walce dorównuje, a często przewyższa imeshyjską.

Piechur Ardont walczy uzbrojony w dużą owalną lub prostokątną tarczę i krótki miecz. Noszą najczęściej kolczugi i hełmy z błękitnymi piórami. Tarczownicy walczą w ciasnym szyku niemal identycznym do imeshyjskiego. Podobnie jak imeshianie dom ten nie używa w walce magów, poza przypadkami, w których trzeba zanegować działanie imeshyjskich inskrypcji.

Zawsze gdy dochodzi do walki między Ardont, a Legionem imeshyjskim jest to bitwa krwawa, pełna ofiar i rannych, ponieważ ani jedna, ani druga formacja nie łamie się w ciągu pierwszych minut. Wśród żołnierzy domu popularne jest zawołanie: "Do wyrżnięcia!". Ciężko złamać ducha i morale piechurów. Dom ten już raz utracił ojczyznę i nie zamierza się znowu poddawać.