FANDOM

Aladion

Położenie głównych miast Aladionu.

Honoriońska prowincja granicząca od wschodu z kalifatem Oryksu, od północy z Pomorzem Spokoju, a od zachodu z miastami Dragai i Akseninem. Aladion to w większości kraina pól uprawnych, jedynie z kilkoma większymi miastami jak Sard - stolica Honorionu i Skelis - fort na granicy imperium i kalifatu.

Zimy są tutaj krótkie. Podczas ich trwania nie ma śniegu, a jedynie przechodzą duże ulewy. Aladion to kraina lata i spokoju. Imperium dba, aby w jego sercu ludzie żyli bez zmartwień. Wszystkie trakty mają setki lat. Pomimo tego są doskonale utrzymane i wybrukowane.

Aladionem zarządza następca tronu honoriońskiego. Dzierży on tytuł "Namiestnika imperialnej prowincji Aladion, generała wojsk wschodu, admirała flotu południa". Chociaż jego oficjalną siedzibą jest Arruna, namiestnik większość czasu spędza w stolicy Imperium - Sard. Większość jego obowiązków i zadań wypełniają jego zastępcy wybierani spośród Atainów.

Miasta Aladionu

  • Arruna
  • Bezardis
  • Noban
  • Sard
  • Skelis

Język

Aladiończycy mówią najczęściej własną odmianą honoriońskiego, najbardziej zbliżoną do dworskich standardów otoczenia Wiecznych Królów.

Ubiór

Ze względu na ciepły klimat, aladiończycy noszą lekkie tuniki (rolnicy pracujący w pełnym słońcu mogą być ubrani nawet tylko w przepaski biodrowe). Panuje moda na jasnobłękitne i białe stroje.

W miastach ludzie noszą się na modłę wojskową. Tutaj każdy, nawet rzezimieszek lub cechowy terminator, chce być kojarzony z czołnkami domów lub imperialnego dworu. W modzie są ubrania imitujące zbroje, jak lekkie skóry, pomalowane tak, aby przypominały zbroje. Mówi się, że nawet najbiedniejszy aladiończyk nosi zbroję płytową zabraną sarnie.

Kultura i Społeczeństwo

W Aladionie panuje tak jak w Akseninie kult żołnierza Imperium, choć dla większości ludzi kończy się to jedynie na wysłuchiwaniu pieśni podczas święta plonów. Większość chłopów jest zadowolonych z życia jakie prowadzi. Nawet ciężka praca i wysokie podatki (płacone w zbożu, które zbiorą) nie są w stanie większości z nich zmusić do opuszczenia lokalnych wiosek. Każda miejscowość posiada własny posterunek drogowy, stanowiący również pocztę imperialną. Mieszkańcy zobowiązani są do naprawiania traktów przechodzących przez swoje terytorium, choć częściej robią to za nich w ramach treningu, rekruci domów, zanim ruszą na północ walczyć z Imeshią.